Acceptar INFORMACIÓ IMPORTANT SOBRE COOKIES. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació aquí.
 93 624 32 08
  667 70 46 13

PREGUNTES FREQÜENTS

Aquí trobarás respostes a les preguntes més freqüents relacionades amb les altes capacitats intel·lectuals. Si no trobes la resposta a la teva pregunta, pots contactar amb nosaltres a udac@udac.cat i et resoldrem els teus dubtes.

Què són les altes capacitats intel·lectuals?

L’alta capacitat intel·lectual és l’etiqueta amb la qual ens referim per englobar les persones que tenen unes característiques intel·lectuals diferents de la resta de la població. Això significa que mostren unes habilitats i capacitats intel·lectuals molt superiors si les comparem amb persones del seu mateix grup d’edat.

A quina edat és recomanable fer la primera avaluació?

És recomanable en quan detectem els primers signes que ens poden fer pensar en alta capacitat, és a dir, quan veiem que és un nen o nena que aprèn molt ràpid, que adquireix una sèrie d’habilitats intel·lectuals de forma avançada, que s’avorreix fàcilment davant tasques que ja sap fer, que mostra molta curiositat envers als coneixements i nous aprenentatges, etc. Es pot fer una primera orientació a partir dels 3 anys d’edat.

Què li expliquem al nen quan ha estat diagnosticat d’alta capacitat intel·lectual?

L’explicació que li donem al nen o nena dependrà de l’edat. No obstant, recomanem tractar el tema amb la màxima normalitat possible ja que tenir un fill amb altes capacitats intel·lectuals no és un problema que s’hagi d’ocultar. Es bo utilitzar paraules adequades que el nen o nena pugui entendre i assimilar correctament. Per exemple, podem referir-nos a la sort que té d’aprendre tan ràpid, a la facilitat per adquirir coneixements, etc.

Què ha de fer l’escola?

L’escola és un dels agents educadors més importants en la vida del nen, per aquest motiu és imprescindible que l’escola doni la possibilitat d’atendre aquests nens i nenes amb alta capacitat intel·lectual mitjançant una intervenció educativa adequada a les seves necessitats.

El departament d’ensenyament ha pres unes mesures per conscienciar de l’existència d’aquest col·lectiu de nens i nenes, i ha posat a disposició dels professionals de l’educació unes guies d’intervenció.

Més informació aquí

Què és un EAP?

Un EAP és l’equip d’atenció i orientació psicopedagògica que té la finalitat de donar suport als centres educatius davant la diversitat i davant els alumnes que presenten necessitats educatives especials.

Un nen superdotat o una nena superdotada ha d’anar a una escola especial?

Les escoles ordinàries han d’estar preparades per atendre la diversitat educativa. Les persones amb aptituds intel·lectuals elevades s’han de poder integrar de forma natural a l’escola normal. És per aquest motiu que es fa imprescindible que el centre educatiu estigui preparat per atendre els nens i nenes amb altes capacitats aplicant les intervencions educatives més adequades.

QÜESTIONARIS D'INTERÈS

A continuació trobareu uns qüestionaris que us ajudaran a tenir una pre-avaluació del nivell de Creativitat d’una persona o sobre les possibilitats que una persona presenti Altes Capacitats.